Ramp update 5

13 januari 2011

Het heeft een tijd geduurd sinds ik verteld heb over de afhandeling van de lekkende cola fles (nee geen Coca Cola!).

Op 22 november kreeg ik een e-mail van Refresco, de fabrikant van de frisdrank die onder de naam ‘Jumbo’ verkocht wordt. Ze hadden namelijk al een flinke tijd mijn camera in hun bezit om deze te onderzoeken, zolang dat ik maar weer contact gezocht had. Op 22 november zei mijn contactpersoon dat ze het diezelfde dag ging afhandelen.

Een maand later had ik nog niks gehoord waardoor ik een beetje chagrijnig werd. Ik zat er over te klagen te mijn moeder dat ik maar weer ging mailen maar omdat het net voor de feestdagen was besloten om maar even te wachten. De kans is dan zo groot dat het kwijt raakt tussen de kerstkaarten.

Dus mailde ik afgelopen maandag wederom met de boodschap dat ik nog niet ontvangen had en dat ik graag wilde weten hoelang dit nog ging duren. Hierop volgde al snel een mailtje met veel excuses en dat het nu echt vandaag afgehandeld zou worden. Een paar uur later kreeg ik een mailtje dat er een pakketje verstuurd was.

Omdat ik dinsdag zelf niet thuis was, (lees: pechdag) werd het pakketje bij mijn buren afgeleverd en gisteren ging ik het ophalen. Ze waarschuwde me al dat het zwaar was maar ik geloof het niet, ik dacht zij is vast slap. Maar het pakket was loei en loeizwaar. Ik hoorde het ook klotsen en dacht aan wat iemand tegen me zei op MSN, dat ik vast een pakket goodies zou krijgen.

Bij het pakket zat een brief met wat uitleg. Er in vermeld staat dat de referentiefles beoordeeld zijn, productiegegevens beoordeeld en dat hierin geen afwijkingen geconstateerd zijn. Ze hebben de fles opgevraagd bij de Jumbo maar deze was daar niet meer afwezig en dit heeft ervoor gezorgd dat er geen onderzoek naar de oorzaak heeft kunnen plaats vinden. (bedankt Jumbo!)

Ook staat in de brief dat er expres lang gewacht is om te kijken of er meerdere meldingen binnen zouden komen maar dat dit niet gebeurd is. Daardoor hebben ze geen oorzaak kunnen achterhalen en gaan ze uit van een incidenteel geval. En daarbij de excuses voor het ongemak en dat ze hopen dit te kunnen compenseren met een kleine attentie.

En die kleine attentie bestaat uit 3 pakken Tintelfris drank, 4 blikjes energydrink, een raar flesje drinken en twee setjes van pakjes appelsap en fruitdrink.

Compensatie

De les die ik hiervan geleerd heb is om nooit cola te vervoeren met andere (eigen) spullen dan de boodschappen. Ook heb ik geleerd dat je je bewijslast nooit moet inleveren bij de winkel tenzij je foto’s hebt (haha die kon ik niet meer maken) of dat je het schadeformulier meteen invult.

Ik kan niet eens zeggen dat ik er hard van baal. Van het begin af aan ben ik er niet vanuit gegaan dat we vergoeding zouden krijgen en zeker toen ik hoorde dat de betreffende fles niet meer aanwezig was bij de Jumbo. Jammer maar helaas. We hebben voorlopig wel voldoende drinken in huis.

P.s. Mijn kapotte camera is met de ‘attentie’ mee terug gestuurd en is nog steeds kapot.

Wil je het hele verhaal lezen:

Ramp
Ramp update
Ramp update 2
Ramp update 3
Ramp update 4

You Might Also Like

22 Comments

  • Reply » Blog Archive » klantenservice 10 februari 2011 at 06:03

    […] je elke dag op twitter en op verschillende webblogs.Β  Lees het verhaal van ioon maar eens op haar blog. Category: Shoppen, webshopping  Tags: klantenservice, Openbaar vervoer, shopping, […]

  • Reply Iris 28 januari 2011 at 16:02

    Hahahaha! Geweldig dat ze allemaal drinken opsturen. Een beetje suf is het wel :’)

    Ik vind het heel knap dat je er zo veel moeite voor hebt gedaan, ik had waarschijnlijk gewoon m’n camera weggepleurd en weer een nieuwe gekocht. Maar ik ben dan ook niet erg zuinig op mijn spullen.

    Maar je hebt nu een mooie nieuwe spiegelrefelex camera toch? πŸ˜€

  • Reply Anouk 23 januari 2011 at 21:49

    Pff balen zeg dat je camera stuk is en je het zelf nog moet vergoeden ook. Vreemd trouwens een fles aan de onderkant stuk.

    En als er iets ergens mis mee is krijg je vaak zo’n pakket ja. Wij hebben een keer iets vreemds gehad in de spinazie. Terug gestuurd en vervolgens kregen we een heel pakket met blikjes etc. van bonduelle, van mais tot sperziebonen.

  • Reply Lisanneleeft 20 januari 2011 at 23:44

    Nouja zeg, we maken ja camera kapot met cola dus alsjeblieft hier heb je nog meer frisdrank πŸ˜› Niet logisch!

  • Reply Angela 20 januari 2011 at 18:27

    jeetje! nu heb je alsnog geen goedwerkende camera… maar wel netjes dat ze een attentie hebben meegestuurd.

  • Reply Marike 19 januari 2011 at 00:30

    Balen nog van je camera dus!

  • Reply Jessica 17 januari 2011 at 15:41

    Oh is uw camera stuk? Hier neem een pakje appelsap…

    Wat denken ze nou wel niet. Pfff!
    Ik hoop dat het snel wordt opgelost πŸ˜‰

  • Reply Mariska 14 januari 2011 at 13:20

    Nou ja zeg, drinken als schadevergoeding. Ze hadden je camera moeten vergoeden. Zo komen ze er wel mooi vanaf.

  • Reply Mara 14 januari 2011 at 11:17

    Als ze flessen cola hadden gestuurd had ik hun schedel ingeramt er mee. Schandalig dat je je camera niet vergoed krijgt!!

  • Reply Sharr2403 14 januari 2011 at 11:17

    een raar flesje drinken haha.
    Wel fijn dat het eindelijk is ‘opgelost’

  • Reply chezzelia 13 januari 2011 at 22:01

    Sorry, ik moest wel even lachen om wat je gekregen hebt. Drinken!! Omg hoe misplaatst is dat! Gelukkig hebben ze geen cola flessen gegeven!

    Maar ik vind het nog steeds raar dat het zo is gegaan en al helemaal dat de Jumbo de fles net meer heeft, ( voor hun puur bewijsvernietiging! )

  • Reply Annouska 13 januari 2011 at 21:30

    Ik dacht dat er een eind goed al goed zou komen, tot ik las dat je camera nog steeds stuk is zucht.. Maar wel een leuke attentie heb je gekregen..

  • Reply Sjoerd 13 januari 2011 at 20:12

    Tsja, dat helpt dus niet echt…

  • Reply Mariella 13 januari 2011 at 13:51

    Woow, maar nog steeds geen vorderingen met je camera dus? Ik zou echt heel kwaad zijn.. (maarja dat haalt ook niks uit XD)

  • Reply Eva 13 januari 2011 at 13:44

    hmm uiteindelijk heeft het je dus alleen veel stress opgeleverd en een doos met drankjes πŸ™ jammer! maar het was het proberen waard!

  • Reply Saskia 13 januari 2011 at 12:38

    Vervelend zeg! Hoop dat het wordt opgelost!

  • Reply Charlotte 13 januari 2011 at 12:37

    Dat attentiepak vind ik een beetje cru… Stel dat er weer iets gaat lekken xD
    Ik zou alsnog proberen om vergoeding voor je camera te krijgen, Stekelingheden achterop de Consumentengids is een mooi “chantage”middel, meestal komen ze dan wel over de brug πŸ˜‰

  • Reply Klaartje 13 januari 2011 at 12:15

    Oh mijn god, ik zou echt ontzettend boos zijn op dat “attentiepak” :s

  • Reply Esmeralda 13 januari 2011 at 12:07

    En wat gaan ze dan doen met je camera? Ik neem aan dat ze die toch wel gaan maken? #doordecolaflesisjecamerastuk

    • Reply ioon 13 januari 2011 at 12:10

      Niks… Er zijn wel mensen die zeggen dat ik naar de consumentenbond moet stappen enzo. Maar om eerlijk te zijn heeft dit allemaal al genoeg (negatieve) energie gekost.

      • Reply Esmeralda 13 januari 2011 at 12:21

        Dat is wel zo maar meid je camera is stuk! “t zal geen goedkoop weggooi ding geweest zijn, waarom verhaal je het niet bij de verzekering?
        #cameraszijnduur

  • Reply Esmeralda 13 januari 2011 at 12:03

    En wat doen ze nu met je camera dan? Die was toch ook kaduuk?

  • Leave a Reply

    Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

    De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

    Sluiten