Appartement Verkocht: Verkoop Strategie

26 april 2016

Even terug naar mei vorig jaar. Stefan en ik waren er helemaal klaar mee, met zijn drieën in een appartementje van 45m2. Ons appartement stond toen al anderhalf jaar te koop en er zat maar geen schot in de zaak. We wilden naar een andere, in het complex succesvollere, makelaar maar deze makelaar koos telkens voor andere bewoners. We kozen er voor om diens strategie zelf toe te passen.

_DSC0741kopiekopiekopie

In een eerder blog vertelde ik wat we allemaal geklust hebben in het appartement om het voor kopers aantrekkelijker te maken. [KLIK] Maar dat was nog niet alles wat we ondernomen hebben.

Facebook

Facebook is uitermate handig voor het verspreiden van je te koop staande huis. Niet alleen door al je kennissen en vrienden te vragen om je huis te delen maar ook om een betaalde advertentie te tonen. Wij hebben twee keer drie dagen geadverteerd. De kosten waren ongeveer 15 euro per keer. De kosten zijn afhankelijk van het aantal mensen dat je wilt bereiken. Fijn is bij Facebook dat je ook de regio in kan stellen. Wij snapten namelijk ook wel dat ons appartement promoten bij mensen die studeren in Groningen weinig nut heeft dus hebben we ons gericht op de Nijmegen, Oss, Uden en Eindhoven.

Youtube

Of dit veel effect ging hebben wisten we niet maar we wilden iedere mogelijkheid benutten. Ik maakte een housetour van ons appartement en deze plaatsten we online met de nodige tags. [KLIK]

Folder

Het kostte veel tijd maar we hebben door de hele wijk folders rondgebracht. Op de folder gaven we een korte impressie van het appartement. En niet te vergeten, we loofden ook een beloning uit voor degene die de koper aan zou dragen bij ons. Wij hadden daar wel 100 euro voor over die we in de vorm van een Hema bon zouden uitloven.

Uiteindelijk is deze beloning niet opgeëist.

CWNlBUPUkAA2kCt

Open dagen

Open dagen zijn de ultieme manier om laagdrempelig een huis te bezoeken. Onze Facebook advertenties plaatsten we vlak voor de open dagen. Ze waren bij ons niet zo succesvol maar we weten wel dat we ons appartement er mee in de picture plaatsten.

Offline halen van de woning

Ik denk dat deze het meeste, samen met het restylen, heeft bijgedragen aan de verkoop van het appartement. Tijdens het klussen haalden we onze woning “uit de verkoop”. Hij ging van Funda af, van de site van de makelaar, het verkoopbord verdween van de gevel. In een maand veranderden we het innerlijk van het appartement en lieten we nieuwe foto’s maken. Toen kwamen we als nieuwe woning terug op Funda.

Wanneer je woning al lang te koop staat gaan mensen denken dat er iets mis mee is. Even terug trekken en opnieuw ‘lanceren’ helpt. Blijkbaar vergeten mensen dan dat hij al eerder te koop stond en kijken ze met frisse ogen naar de woning. Ik denk wel dat dit het beste werkt wanneer je ook een andere styling en nieuwe foto’s hebt.

Banner

Voor de open dagen heb ik via Vistaprint #nospon een banner laten maken om aan de balustrade van het balkon te hangen. Groot, rood en met daarop de woorden open huis en ons huisnummer. Dit heb ik gekopieerd van de openhuizenroute en leek me slim om aan te kondigen aan alle voorbij fietsende mensen.

Hoe onze uiteindelijke koper bij ons beland is weten we niet. Dit hebben we niet meer nagevraagd. We waren zo blij dat het uiteindelijk gelukt was. We hebben met de strategie aardig wat geïnvesteerd. De banner, de folders printen, de restyling en opnieuw Funda betalen. Maar het heeft geholpen en dat is wat voor ons telt.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten